Η σπουδαία γλώσσα των ζώων…

μέσα από τα μάτια τους!

   
 

Α΄ τάξη, σχολικό έτος 2012-13

Υπεύθυνη δασκάλα: Ελισάβετ Σάμπαλη

   

 

 

Η τάξη μας

 

 

Αφόρμηση

   Την παγκόσμια ημέρα των ζώων (4 Οκτωβρίου) για να ευχηθούμε «Χρόνια πολλά» στα ζωάκια, φτιάξαμε ωραίες ζωγραφιές διοργανώνοντας το πάρτι τους!

    Οι μαθητές εκδήλωσαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τα ζώα και όλοι είχαν να διηγηθούν ιστορίες με ζωάκια. Έτσι λοιπόν αποφάσισαν ομόφωνα πως θέλουν να μάθουν ό,τι έχει σχέση με το ζωικό βασίλειο.

 

Συγκρότηση σε ομάδες

   Επισκεφθήκαμε τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας, προκειμένου να συλλέξουμε πληροφορίες για τα ζώα από βιβλία και εγκυκλοπαίδειες.

    Μάθαμε για τα σπονδυλωτά ζώα και τις κατηγορίες τους. Έτσι προέκυψαν και οι ομάδες:

 

Θηλαστικά

Πτηνά

Ψάρια

Ερπετά και

Αμφίβια

 

 

Τα «Θηλαστικά»

 

 

Τα «Πτηνά»

 

Τα «Ψάρια»

 

Τα «Ερπετά»

 

Τα «Αμφίβια»

 

Υποθέματα

Τα ζώα του τόπου μας

Κατηγοριοποίηση σπονδυλωτών ζώων με βάση τα κοινά τους χαρακτηριστικά

Πώς τρέφονται και επιβιώνουν τα ζώα

 

 

Παιδαγωγικοί Στόχοι

 

Επίπεδο Γνώσεων

Να αναγνωρίσουν οι μαθητές διάφορα ζώα της περιοχής τους και να τα χωρίσουν σε κατηγορίες ανάλογα με το φυσικό τους περιβάλλον(κατοικίδια, θάλασσας, δάσους, αγροκτήματος).

Να αναγνωρίσουν κοινά χαρακτηριστικά των σπονδυλωτών ζώων και να τα ταξινομήσουν σε θηλαστικά, πτηνά, ψάρια, ερπετά και αμφίβια.

Να συνειδητοποιήσουν πως τα ζώα αποκτούν μικρά όμοια με τους γονείς τους .

 

Επίπεδο Δεξιοτήτων

Να εμπλακούν σε ομαδικές εργασίες.

Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, έρευνας, κατασκευών και κίνησης.

 

Επίπεδο Στάσεων

Να  ευαισθητοποιηθούν και να αναπτύξουν αίσθημα ζωοφιλίας.

 

Μεθοδολογία Υλοποίησης

Προβληματισμός και έρευνα

Προγραμματισμός δραστηριοτήτων

Διεξαγωγή δραστηριοτήτων

Αξιολόγηση

Ενεργός συμμετοχή των μαθητών και μάθηση μέσω βιωμάτων

Διαλείμματα ανατροφοδότησης μεταξύ των ομάδων

Συνεργασία με Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, διευθυντή του σχολείου και τοπικούς φορείς

 

 

Πηγές  Πληροφόρησης

Βιβλία

Διαδίκτυο

Εγκυκλοπαίδειες

Παραμύθια

Παιδικά περιοδικά

Ταινίες με πρωταγωνιστές ζωάκια

    Στην εξέλιξη του προγράμματος θα εμπλακεί και το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών.

 

 

Διαθεματική Προσέγγιση

Γλώσσα

Μαθηματικά

Μελέτη Περιβάλλοντος

Εικαστικά

Φυσική Αγωγή

 

 

Υλοποίηση – Διεξαγωγή δραστηριοτήτων

Έρευνα στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας

Κατηγοριοποίηση σπονδυλωτών ζώων με βάση τα κοινά τους χαρακτηριστικά

Δημιουργία κολάζ με θηλαστικά, πτηνά, ψάρια, ερπετά και αμφίβια

Γραμματική με τα ζωάκια «ο, η, το …ζωάκι»

Αινίγματα και παροιμίες με ζώα και ερμηνεία τους

Μύθοι του Αισώπου και ανάλυση ηθικού διδάγματος

Παιχνίδια παριστάνοντας ζωάκια

Εικαστική δημιουργία «Αν ήμουν ζωάκι, θα ήμουν…»

Προβολή ταινιών με πρωταγωνιστές ζωάκια

 

Μελετώντας στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας…

…βιβλία και εγκυκλοπαίδειες για ζώα!!

 

Μαθαίνοντας τα άρθρα «ο, η, το … ζωάκι»

 

Αινίγματα για ζωάκια!

 

Παροιμίες με ζωάκια!

 

 

Έτοιμοι για παιχνιδάκια…

«Ο ψαράς και τα ψαράκια»

 

«Ο λύκος και το κατσικάκι»

 

«Θα πιάσει η αλεπού το μικρό κοτοπουλάκι;»

 

 

«Θα βρει το κάθε πουλάκι τη φωλίτσα του;»

 

«Τυφλόμυγα»

 

«Ποιο φιδάκι θα τρέξει πιο γρήγορα;»

 

Αγώνες ταχύτητας με «βατραχάκια» και «καβουράκια»

 

«Αν ήμουν ζωάκι, θα ήμουν…

 

…γιατί μου αρέσει να…»

 

 

Παρακολουθήσαμε ταινίες με ζωάκια που μας άρεσαν πολύ…!!

 

 

 

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση έγινε πρώτα από τους μαθητές, οι οποίοι έκριναν τις εργασίες τους και τη συμπεριφορά τους κατά τη διάρκεια της υλοποίησής τους.

Κατανόησαν τον κόσμο της εργασίας και απέκτησαν χρήσιμες δεξιότητες.

Είχαν ενεργό συμμετοχή και έμαθαν να παίρνουν πρωτοβουλίες.

Έμαθαν, αφομοίωσαν, ψυχαγωγήθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στα ζώα.